Retur-, bytteret mv i den fysiske butik:
Varer købt i den fysiske butik byttes, mod forevisning af bon, indenfor en uge til anden vare eller tilgodebevis til den fysiske butik. Penge refunderes ej. Varer på udsalg/tilbud byttes eller refunderes ej.
Har du købt en vare i webshoppen, og vil bytte den i butikken, kan det lade sig gøre, hvis det er samme model, der blot skal byttes til en anden størrelse. Du skal medbringe ordrebekræftelse eller faktura. Ved alle andre ombytninger, refunderer vi pengene til den person, der har betalt for varen i webshoppen. Vi giver IKKE penge tilbage i butikken eller laver tilgodebeviser på returnerede varer, der er købt i webshoppen.
I butikken tager vi mod kontanter, MobilePay og alle gængse betalingskort.
Der kan være varer i butikken, som ikke findes på webshoppen, ligesom der kan være forskellige tilbudsvarer.
Alle nedenstående punkter omhandler kun webshoppen
Produktinformation:
På outbackboots.dk oplyser vi om varernes væsentligste egenskaber. Skulle du ønske yderligere oplysninger eller har du spørgsmål til de eksisterende oplysninger, kan du altid sende en mail til info@outbackboots.dk, og vi vil bestræbe os på at svare dig hurtigt.
Far Out ApS
CVR.: 40488073
Strib Landevej 123B
5500 Middelfart
Hotline: +4560180483 - bedst 9-12
Mail: info@outbackboots.dk
Priser:
Alle angivne priser er som udgangspunkt angivet i DKK inklusiv 25% moms. Du kan vælge at se prisoplysningerne i en anden valuta - det gøres øverst til venstre på siden.
Priserne er dagspriser. Når du handler med outbackboots.dk indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden eller sende en mail til info@outbackboots.dk
Vi leverer kun til EU-lande.
Betaling:
Du har mulighed for at vælge en af følgende betalingsformer:
-
Betaling med kort
-
MobilePay
-
Anyday
- PayPal (OBS! Du er ikke dækket af indsigelsesordningen)
De kortoplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL), som det kun er dig og PBS, der kan læse. Der er således ingen andre, der hverken kan se eller gemme de indtastede oplysninger. Heller ikke os hos OutbackBoots.
Ved køb med kort trækkes beløbet først fra din konto, når varen afsendes. Vi kan ikke trække mere på dit kort end det beløb, du har godkendt. Vi kan godt trække mindre! Og vi kan tilbageføre din betaling - helt eller delvist. Vi tager ingen gebyrer ved kortbetaling - uanset hvilken korttype, du anvender. Og vi tager heller ikke gebyrer for andet.
Reservation af beløb:
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
- Visa - 30 dage
- MasterCard - 30 dage
- Mobilepay - 30 dage
Del din betaling op med Anyday - helt uden ekstra omkostninger for dig:
Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper
Fragt og levering
Leveringstiden i Danmark er oftest indenfor en uge, medmindre andet står ved køb af varen. Er leveringstiden af én eller anden årsag længere end forventet, giver vi dig besked pr. mail. Hvis en vare er udsolgt, vil du også straks få besked pr. mail med henblik på at finde en løsning.
Varer afsendes gratis med GLS til pakkeshop, eller du kan få det sendt med GLS til hjem eller til erhvervsadresse, hvis du hellere ønsker at betale for dette, det koster henholdsvis Dkk 79,- og Dkk 59,-.
Alle pakker sendes fragtfrit i Danmark og til Sverige og Tyskland. Fri returfragt gælder dog kun fra Danmark.
Pakker til andre lande koster Dkk 295,- i fragt.
Reklamation:
Købeloven gælder også for handel på nettet - og også hos os! Du har derfor altid to års reklamationsret, når du køber en vare - uanset om det er i en butik eller på nettet.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, hvis reklamationen er berettiget:
Vi betaler dine fragtomkostninger ved reklamation hvis reklamationen er berettiget.
Bestil din returpakkelabel her: https://return.shipmondo.com/outbackboots-returportal
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, til pakkeshop eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så pakken kan spores.
Fortrydelsesret:
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os i webshoppen.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@outbackboots.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Hvis dine varer - mod forventning - ikke passer i størrelsen eller hvis du har fortrudt købet, er det omkostningsfrit for dig, der bor i Danmark, at få dem byttet - eller få pengene retur. Bestil din returpakkelabel her: https://return.shipmondo.com/outbackboots-returportal Med den på pakken er portoen betalt, og pakken skal blot afleveres i en GLS-pakkeshop. Husk at få en kvittering på, at du har indleveret pakken. Det er dog dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Benytter du ikke vores returlabel, skal du selv betale for fragten.
Varens stand, når du sender den retur
0.-14. dag: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Fodtøj anbefaler vi afprøves på et tæppe eller et andet blødt underlag, så sålerne ikke bliver slidte og får mærker.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
15.-30. dag:
Varen/varerne skal returneres med alle mærker siddende på og i originalemballagen pakket forsvarligt ind. Dvs. hvis du returnerer et par boots, så skal æsken ned i en yderkasse og ikke tilbagesendes direkte i skotøjsæsken. Varen skal fremstå ny og ubrugt, så den kan sælges igen og må ikke have lugtgener af f.eks. røg eller parfume. Har varen været brugt, kan vi ikke sælge varen igen, hvorfor varens værdi fastsættes til 0,-. Fodtøj skal afprøves på et tæppe eller et andet blødt underlag, så sålerne ikke bliver slidte og får mærker. I så fald tager vi ikke fodtøjet retur.
Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi kan tilbageholde betalingen, til vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Har du betalt med Paypal har vi brug for dit reg.+kontonr. til refunderingen.
Bestil din returpakkelabel her: https://return.shipmondo.com/outbackboots-returportal Med den på pakken er portoen betalt, og pakken skal blot afleveres i en GLS-pakkeshop. Husk at få en kvittering på, at du har indleveret pakken. Det er dog dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Returnering fra andre lande:
Skal du returnere en vare fra andre lande, har du samme gode betingelser - men du betaler dog selv returportoen.
Gavekøb:
For at gøre det let at købe og bytte gaver, kan den, du har givet gaven til selv bytte varen eller vælge at få pengene retur, ved blot at udfylde retursedlen eller maile til os og oplyse hvilket kontonummer pengene skal indsættes på. Er der tvivl, så kontakt os på: info@outbackboots.dk.
Leveringstider:
Med mindre andet er angivet for den enkelte vare er den forventede leveringstid indenfor en uge i DK. Oftest er pakken fremme indenfor 1-3 hverdage.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger? (persondatapolitik)
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Far Out ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på outbackboots.dk er Far Out ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@outbackboots.dk
Ændringer i privatlivs- og persondatapolitik
Ændringer i privatlivs- og persondatapolitik udgives på denne side.
Er der oplysninger, du mangler - eller har spørgsmål - så skriv eller ring. Det er vores hensigt, at du helt trygt og nemt kan handle hos os.
Links:
E-Mærket
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation
Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: info@outbackboots.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Outbackboots.dk
Strib Landevej 123 B
DK-5500 Middelfart
info@outbackboots.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Sidst opdateret d. 19.03.2024